Aukšta raktinio žodžio pozicija yra didžiausia siekiamybė paieškos sistemos optimizavimo (SEO) pasaulyje. Mažos įmonės ir prekės ženklai siekia gauti pirmas pozicijas natūralioje paieškoje, nes tai pelningiausias srautas į svetainę ir galimybė gauti kvalifikuotas užklausas, kontaktus arba įvykdyti pardavimą.
Tačiau, plėtojant mokamą reklamą ir plečiant visuotinę paiešką, taip pat "Google" pastangas nuolat teikti vartotojams turinį, kuris tiesiogiai patenkina jų poreikius paieškos rezultatuose, tradicinių raktažodžių reitingų galimybės mažėja nerimą keliančiu tempu.
Šiandienos paieškos aplinka, SEO ir skaitmeninės rinkodaros specialistai turi apsvarstyti, ar verta skirti laiko ir išteklių, kurių reikia norint pasiekti aukščiausią organinį reitingą, atsižvelgiant į paspaudimų rodiklius (PR), susietus su organine klasifikacija, kurie yra išdėstyti po PLA, vietos rezultatų ir kitų turinio formų.
Raktinių žodžių optimizavimas nėra vienintelis būdas pasiekti klientus
Ne taip senai buvo laikas kai pirma pozicija google paieškoje buvo vienintelis pasirinkimas pritraukti klientus, nenorint investuoti į mokamą reklamą arba e-mail marketingą. Prieš dešimtmetį, pasaulis dar tik pratinosi prie socialinių tinklų ir jų įtakos internetui. Tada daugelis tik pradėjo susipažinti su Youtube marketingo galia, Facebook pradėjo plisti į pasaulį iš koledžo studentų rato, o bloginimas dar tik įgavinėjo pagreitį, kai visi tik pradėjo savo investicijas į nišinio turinio kūrimą.
Dėl tokio socialinių tinklų bumo Lietuvoje ir pasaulyje, verslas ir prekės ženklai gavo nemokamus kanalus kuriais gali pasiekti naujus vartotojus ir juos nukreipti į savo internetinius puslapius. 2017 metais yra tūkstančiai socialinių platformų, forumų ir apie 320 milijonų blogų visame pasaulyje. Šiandiena sunku rasti vietinį verslą kuris nebūtų Facebook, TripAdvisor, Booking, Instagram ar kitos platformos narys ir taip pasiektų savo klientus.
Nauja nišinė aplinka leidžia įmonėms sutelkti dėmesį į konversijas, o ne svetainių srautą
Kai bendrovės ir prekės ženklai galėjo pasiekti naujus klientus tik per organiškus reitingus, buvo tikslinga investuoti daug laiko ir išteklių, kad sukurtumėte tūkstančius nuorodų ir nukreiptumėte raktinius žodžius į konkrečią svetainę, kad padidintumėte matomumą.
Dabar, kai yra tūkstančiai nemokamų kanalų, kurie patenkina konkrečių interesų nišą, demografiniai rodikliai yra lengvai pasiekiami nei bet kada, kad prekės ženklai galėtų nustatyti aplinkas, kurios gali būti nukreiptos į konversijas. Šiandieninis internetinis kraštovaizdis leidžia įmonėms ir prekių ženklams sutelkti dėmesį į tai, kad būtų maksimaliai padidintos kvalifikuotos konversijos, o ne bandyti gauti kuo daugiau srauto, tikintis, kad dalis to srauto taps pardavimu.
Viena iš raktinių žodžių problemų yra ta, kad bet kuris vartotojas gali spustelėti tinklalapį ir nedelsdamas išeiti iš jo, nes pavadinimo žyma ir meta aprašymas nesiderino su puslapio turiniu. Net optimizavus raktinį žodį primai google pozicijai dar nereiškia, kad Jūs parduosite savo paslaugas ar produktus, nes kiekvienas žmogus tą patį raktinį žodį gali interpretuoti skirtingai. PVZ: vedant raktinį žodį fotoaparatas vienas žmogus gali norėti įsigyti Foto technikos, o kitas rasti greičio matuoklius savo mieste.
Socialinė žiniasklaida ir kitos nišinės internetinės bendruomenės trumpina raktinių žodžių reitingą, nes tai yra natūrali aplinka vienodai mąstantiems vartotojams, turintiems konkrečių interesų, kad jie galėtų pasikalbėti, vartojant naujas turinio formas, leidžiančias jiems grįžti ir įsitraukti į bendravimą.
Šiandien įmonėms lengva kurti stiprią socialinę sklaidą, socialinis įsitraukimas gali pagerinti viską nuo prekės ženklo žinomumo ir internetinės reputacijos iki srauto ir pajamų. Raktinių žodžiai paieškoje neturi socialinės sklaidos pranašumų, nes jie nėra iniciatyvios įtraukimo priemonės ir jos nebūtinai jungia prekių ženklus, kurių tipas yra tinkamas, ir gali būti prieinamas tokiose bendruomenėse kaip "Reddit" arba "Instagram".
"Google" naikina norą siekti pirmo raktažodžių reitingo
Visada svarbu atsiminti, kad "Google" yra verslas; Jie nėra tik patogi priemonė informacijos paieškai ar produktų pirkimui. Pripažįstama, kad "Google" yra verslas, kuris konkuruoja laisvoje rinkoje, kurioje vartotojai gali rinktis, jų tikslas yra tapti viską apimančia paskirtimi, suteikiančia patirtį, kuri yra tokia išpildyta, kad vartotojai grįžta į "Google" paieškos variklį.
Vietiniai rezultatai nustumia tradicinius reitingus
"Google" dėmesys skiriamas tam, kad vartotojams būtų pateikiamas turinys, kuriame pateikiamos vietinės galimybės, sumažino pagrindinių raktinių žodžių reitingą kai kurioms pramonės šakoms, kurios anksčiau buvo pačiame paieškos sąrašo viršuje, o dabar yra nustumtos po vietinių rezultatų.
Reklamuojami skelbimai derinami su natūraliais rezultatais
Produktų skelbimai ir ketvirtojo mokamo paieškos skelbimo įtraukimas į tam tikras labai komercines užklausas dar labiau pablogino organinės paieškos rezultatus, o tai ženkliai sumažina kiekvienos organinės pozicijos paspaudimų rodiklį (PR).
Atsižvelgiant į tai, kad "Google" pirmoji "organinė" pozicija 2014 m. sudarė 31 proc. PR, o ketvirtoji pozicija turėjo 7 proc. PR, aišku, kad šiandieniuose mišrių paieškos rezultatų puslapiuose organiški rezultatai nėra tokie pat galingi ir vertingi generuoti svetainių srautui kaip anksčiau.
Nemokami produktai, tiesioginiai atsakymai ir siūlomi fragmentai sumažina vartotojų poreikį įsitraukti į svetainės turinį
"Google" sugebėjimas išspręsti vartotojų poreikius, be nukreipimo į konkrečią svetainę, toliau didėja, nes kiekvieną dieną yra vis daugiau nemokamų produktų, apibrėžimų ir pateiktų fragmentų (Rich Snipets). Informaciniai tinklalapiai, kurių paskirtis - pritraukti milžinišką srautą, kad būtų išlaikytas jų reklamų skelbimų rodiklis, yra priklausomi nuo pateikiamų fragmentų, kurie vartotojams suteikia neatidėliotinų atsakymų, kai jie renkasi konkrečius klausimus. Teminiai fragmentai taip pat stumia tradicinius reitingus žemiau, o tai gali neigiamai paveikti PR.
Kodėl raktažodžių reitingai vis dar yra svarbūs
Nors visi pateikti teiginiai, prieš pastangas optimizuoti raktažodžius paieškai, vis tiek yra svarbu, kad įmonės ir prekės ženklai aktyviai stengtųsi patekti į aukščiausius paieškos rezultatus. Nepaisant to, kad sumažėjo matomumas ir PR tam tikruose paieškos sąrašuose, organiniai reitingai išlieka vienu iš galingiausių įrankių pasiekti naujus klientus. SEO tai ilgalaikė investicija kuri nuves Jus sėkmės keliu.
Kaip ir viskas, kas susiję su skaitmeninė rinkodara, sėkmės pasiekimo formulė yra išlaikyti reklaminę kampaniją, jungiančią socialinę žiniasklaidą, mokamą reklamą, SEO ir kitus susijusius sklaidos kanalus.