Beveik kiekvieną dieną Google pristato savo algoritmų naujinimus. Kai kurie mažyčiai, kiti labai įtakojantys paieškos rezultatus.
Išsiaiškinkime ką kiekvienas Google naujinimas reiškė ir kaip pritaikyti savo svetainę.
1. Panda
Išleidimo data: 2011 vasario 24d.
Pavojai: dubliuotas, kopijuotas arba nepakankamas turinys; vartotojo generuojamas SPAM; per daug raktinių žodžių;
Kaip Panda veikia: Panda kiekvienam puslapiui priskiria taip vadinamą puslapio kokybės balą („qaulity score“) ir naudoją šį balą kaip vieną iš reitingavimo faktorių. Pradžioje Panda buvo kaip filtras, o ne Google algoritmo dalis, bet 2016 metais Panda buvo apjungtas su pagrindiniu Google reitingavimo algoritmu. Panda naujinimai pastaruoju metu vis dažnėja, todėl bausmės ir atstatymas po bausmių tapo kur kas greitesni.
Kaip prisitaikyti: reguliariai tikrinkite savo internetinę svetainę, kad joje nebūtų pasikartojančio (Dublicate content) turinio. Kad nebūtų tokio pat prekių ar paslaugų pavadinimų, aprašymų keliuose svetainės puslapiuose. Kurkite unikalų turinį ir nepersistenkite su raktinių žodžių kiekiu turinyje. Tekstas turi būti natūralus ir lengvai skaitomas.
Jeigu turite elektroninę parduotuvę ir negalite produktas sukurti 100 % unikalių aprašymų, pasistenkite naudoti unikalias nuotraukas ir įtraukti vartotojus į prekių komentavimą.
2. Penguin
Išleidimo data: 2014 balandžio 24d.
Pavojai: Spaminės arba nesvarbios nuorodos; nuorodos su per daug optimizuotu “Anchor tekstu”;
Kaip Penguin veikia: algoritmo tikslas yra bausti internetines svetaines kurios naudojasi manipuliacijomis nuorodomis. Nuo 2016 metų Penguin taip pat buvo įtrauktas į pagrindinį Google algoritmą. Kitaip nei Panda, algoritmas veikia realiuoju laiku.
Kaip prisitaikyti: stebėkite savo nuorodų augimą ir reguliariai jas tikrinkite. Nuorodas kurios atsiranda svetainėse kurių tikslas yra tik nuorodų talpinimas ir rinkimas arba svetainės kuriuose yra per daug reklamų gali būti žalingos Jūsų reitingui. Šalinkite jas iš savo nuorodų portfelio.
3. Hummingbird
Išleidimo data: 2013 rugpjūčio 22d.
Pavojai: per daug raktinių žodžių (Keyword Stuffing); žemos kokybės turinys;
Kaip Hummingbird veikia: padeda Google geriau interpretuoti paieškos frazę ir rodyti rezultatus kurie atitinka paieškos intenciją. Nors raktiniai žodžiai išlieka svarbūs, bet dabar įmanoma pasirodyti Google paieškos rezultatuose ir neturint raktinio žodžio kurio žmonės ieško. Google remiasi panašių anksčiau atliktų paieškų istorija, sinonimais, ir panašiomis sąvokomis.
Kaip prisitaikyti: atlikite platesnį raktinių žodžių tyrimą sutelkite dėmesį į sąvokas, o ne raktinius žodžius. Peržiūrėkite susijusias paieškas, sinonimus ar panašius paieškos terminus. Puikus tokių idėjų šaltinis yra "Google Related Searches" ir "Google Autocomplete".
4. Pigeon
Išleidimo data: 2014 Liepos 24 d.
Pavojai: silpnas on ir off Site SEO
Kaip Pigeon veikia: Pigeon veikia tas paieškas kurioms įtakos turi vartotojo vietovė. Tradiciniai SEO faktoriai dabar veikia ir lokaliai paieškai.
Kaip prisitaikyti: atlikite svetainės SEO auditą. Sutvarkykite techninę svetainės pusę, meta titles, meta description, svetainės užkrovimo greitį ir t.t. patalpinkite savo nuorodas į vietinius katalogus ir vietines internetines svetaines.
5. Mobile
Išleidimo data: 2015 balandžio 24 d.
Pavojai: mobilios versijos nebuvimas arba neišbaigta mobili versija;
Kaip Mobile veikia: Google mobile update rūpinasi, kad pritaikytos mobiliems įrenginiams svetainės atsirastų paieškos rezultatų viršuje, paiešką atliekant mobiliame įrenginyje. Jeigu Jūsų puslapis nepritaikytas ar blogai pritaikytas mobiliems įrenginiams jis arba šalinamas iš paieškos rezultatų arba labai sumažinamos jo pozicijos.
Kaip prisitaikyti: atnaujinkite internetinę svetainę pritaikydami ją mobiliems įrenginiams, didžiausią dėmesį kreipdami į užkrovimo greitį ir patogumą vartotojui. Ar Jūsų svetainė pritaikyta mobiliems įrenginiams galite pažiūrėti su Google – mobile friendly test.
6. RankBrain
Išleidimo data: 2015 spalio 26d.
Pavojai: savybių nebuvimas konkrečiai užklausai; sausas turinys; bloga vartotojo patirtis (UX);
Kaip RankBrain veikia: tai savaime besimokantis algoritmas kuris Google padeda suprasti paieškos termino reikšmę ir parodyti geriausiai atitinkančius rezultatus. Google RankBrain vadina trečiu pagal svarbumą reitingavimo faktorių. Nors tik Google žino kaip jis tiksliai veikia, bendra susidariusi nuomonė yra kad algoritmas identifikuoja ar puslapis turi konkrečių savybių užklausai.
Kaip prisitaikyti: optimizuokite svetainės turinį pagal aktualumą ir konkurencinę aplinką. Apžiūrėkite kokius raktinius žodžius turinyje naudoja konkurentai.
7. Possum
Išleidimo data: 2016 rugsėjo 1d.
Pavojai: didelė konkurencija Jūsų vietovėje
Kaip Possum veikia: algoritmas užtikrina, kad vietovės paieškos rezultatai labiau priklausytų nuo ieškančiojo vietovės: kuo arčiau esi prie verslo adreso tuo didesnė tikimybė, kad pamatysi savo rezultatus vietovės rezultatuose. "Possum" taip pat leidžia atsirasti įvairių rezultatų reitinguose pagal labai panašias užklausas, pvz., "Odontologas" ir "Odontologo kabinetas".
Kaip prisitaikyti: išplėskite savo raktinių žodžių sąrašą ir atlikite konkrečios vietovės paieškos reitingo stebėjimą. Dabar vietinės įmonės turi naudoti daugiau raktinių žodžių nei įprastai.
8. Fred
Išleidimo data: 2017 gegužės 8d.
Pavojai: skurdus, reklaminėms nuorodoms ar reklamoms optimizuotas turinys
Kaip Fred veikia: Fred taikosi į svetaines kurios tiesiogiai pažeidžia Google webmaster taisykles. Didžioji dauguma tokių svetainių yra blogai (tinklarasčiai) su žemos kokybės įrašais pritaikytais generuoti pajamas iš reklamos.
Kaip prisitaikyti: saugokitės skurdaus turinio, turinys turi būti unikalus ir naudingas vartotojui.
Visais atvejais stenkitės laikytis Google Search Quality Guidelines ir viskas bus gerai.
Jeigu Jums kyla papildomų klausimų, tiesiog susiekite su manimi Facebooke arba Skambinkite.